Winnaar Publieksprijs Beste Radiocommercial

Winnaar!
De radiocommercial van Hornbach is door het Nederlands publiek verkozen tot de favoriete radiocommercial in het derde kwartaal van 2017. Hiermee zijn we genomineerd voor de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards. De finale is in juni 2018; na een online stemronde in juni wordt de uiteindelijke publiekswinnaar bekendgemaakt tijdens het awards event van het Radio Advies Bureau.
Hornbach bezorgt de consument graag een brede glimlach en de radiocommercial begint dan ook met absurdistische humor. “Papa, waarom laten we mama hier achter?”, zegt een geëmotioneerd kinderstemmetje. Mama blijkt niet meer in de auto te passen door de vele aankopen die gedaan zijn… Hornbach verontschuldigt zich voor de overvolle auto, maar niet voor de 120.000 artikelen in het assortiment. Consumenten waarderen deze manier van radioreclame maken en zij verkiezen Hornbach dan ook tot beste radiocommercial in het derde kwartaal van 2017. De waardering onder mannen is iets hoger dan onder vrouwen. Hornbach was radioadverteerder van het jaar in 2013; zou het lukken om ook de publieksprijs in de wacht te slepen? De radiocommercial is bedacht door reclamebureau Heimat uit Berlijn, geschreven door Mar Creatives en geproduceerd door Puur Audio & Video.

Lees hier verder over het juryrapport:
https://rab.fm/uploads/2014/Persberichten/20171221_Hornbach-en-Peugeot-publieksprijsfinalisten.pdf